Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

MOTUL - 800 Engine oil 2T -1 Liter - Road Racing

MOTUL - 800 Engine oil 2T -1 Liter - Road Racing

€17.49
( Base price: €17.49 / Liter),
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express mit Samstagszustellung bestellen, garantierte Lieferung Samstag, den 30.03.20242.

Philip / 25 Oct 2021
Verwende dieses Öl schon seit einigen Jahren für meine mehreren Zylinder in S51, KR /2, SR 4-3. Schmiert zuverlässig und problemlos. Ist im Gegensatz zu einigen...

Article characteristics

Shipping weight: 1,005 kg

Description

2 stroke engine oil with latest ester technology


- for optimum performance even under extreme conditions -
especially
suitable
for racing and tuning engines
-

only

available

in a 1 litre can

- can

only be used for mixture lubrication!

Notes

We take back the quantity of combustion engine or transmission oil purchased from us free of charge as used oil for the purpose of professional disposal. The place of return is the address listed in the imprint. You can return the used oil to our shop. Alternatively, you can choose to have it sent by mail if you pay the shipping costs. Please make sure to label used oil as hazardous material and to use suitable containers.

Downloads

Bezeichnung Dateiname
Motul 800 Road Racing 800-2t-factory-line-road-racing.pdf Download file

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
575 Reviews
Accuracy of fit
575 Reviews
Price / Performance
575 Reviews
Expectations met
575 Reviews
Recommendation
575 Reviews
(575)
Average rating:
∅ 4.93 being based on 575 Reviews
  • 5 Stars
    (549)
  • 4 Stars
    (25)
  • 3 Stars
    (1)
  • 2 Stars
    (0)
  • 1 Stars
    (0)

Click to filter

(Model: S51)

Unbedingt aufs Mischungsverhältnis von 1:50 achten, ich persönlich benutze immer einen kleinen Messbecher zum abmessen.

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Mischverhälnis beachten

(Model: S51)

(Model: S51)

bei Tuning zylindern ein muss

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

mit seriennahem auspuff 1:40 fahren mit rennauspuff 1:25

(Model: Not specified)

(Model: SR50)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Wenn ihr euer Moped nicht im Wohnzimmer stehen hab geht dieses Öl immer. Macht euch aber Bewusst, dass die alten Motoren dieses vollsynthetische Öl nicht mit verbrennen, sonder das einfach mit durch geht aber sehr gut schmiert.

(Model: S51)

(Model: SR50)

Motul 500 sollte man verwenden wenn der zylinder nikasil beschichtet ist da mineralische Öle die beschichtetung angreifen.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Richtig mischen!!

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S50)

Am besten eine kleine Mischölflasche mit Skala in den Seitendeckel packen, falls man mal unterwegs an der Tanke mischen muss.

(Model: S51)

(Model: S51)

Bei Tuningzylindern kein 1:50 mischen, 1:35 dann ist alles sicher.

(Model: S51)

(Model: S51)

Da das Öl etwas Dickflüssiger ist, sollte das beim Mischen beachtet werden.

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: S83)

Nehmt nicht zu viel, sehr fettig

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: SR80)

Fahre ein Gemisch von 1:45 .

(Model: S51)

(Model: S51)

Die Optik gefällt mir sehr gut, und das öl ist einfach Klasse, es gibt nichts zu meckern

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Aufs Mischungsverhältnis achten ;)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

Mischhinweise der Hersteller von Zylindern beachten.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Stark in das Benzin einmischen und nicht für Getrenntschmierung verwenden.

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Nach vielen Versuchen, fahre ich inzwischen höchstens 1:60 gemischt mit gelbem 100-Oktan-Sprit. Mit neuen, hochwertigen Lagern und sauberem Motor ist bisher über 3000km alles noch leise und heil geblieben.

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Lange durchmischen da es sich nicht so gut in Sprit zersetzt

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ist für Tuningmotoren zu empfehlen aber natürlich auch für die stino Dinger

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: ETZ 250)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

Das Motoröl wird unter anderem beim Tuningmotor vorgegeben. Also sollte man eines der angegebenen Öle auch fahren. Sind zwar teurer aber haben auch ihre Vorteile.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: S51)

Unbedingt die Mischverhältnisse nach Herstellerangabe einhalten.

(Model: S51)

Beim Tanken darauf achten gut durchzumischen, bzw. wenn man weiß wieviel man tankt, zuerst Öl rein und dann Sprit drauf-mischt sich dann besser.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S70)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S50)

(Model: S51)

lieber zu viel als zu wenig ;)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Dazu im Optimalfall Super Plus tanken.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ich hab die Erfahrung gemacht, dass das Öl so schlecht verbrennt, das der ganze Krümmer anfängt zu Ölen bei dem Gemischverhältniss 1:40. Seit dem ich 1:50 fahre kommt fast nichts mehr raus.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Mischungsverhältnis beachten

(Model: S51)

(Model: SR4-4 Habicht)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: ETZ 125)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Das Kerzenbild ist auf jeden Fall heller als mit anderen Ölen

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

Auch selbstmischende 2Takt-Öle sollten im Kanister oder im tank nochmal ordentlich geschüttelt werden!

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews