Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Adjusting screw for Bowden cable, M6 x 22, slotted - Simson S51, S50, SR50, Schwalbe KR51, SR4

Adjusting screw for Bowden cable, M6 x 22, slotted - Simson S51, S50, SR50, Schwalbe KR51, SR4

€2.46
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

Letter dispatch:
For delivery addresses within Germany this article can be sent by letter at a reasonable price.
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express mit Samstagszustellung bestellen, garantierte Lieferung Samstag, den 27.04.20242.
  • New
  • MZA
  • 10000631
  • 4056144024323
  • 11197-A-S
  • 209380

Florian / 28 Mar 2023
Ich zuge meines Neuaufbaus habe ich sämtliche sichtbaren Armaturen und Schrauben ausgewechselt ebenso wie diesen Artikel. Der Artikel ist sehr Hochwertig verarbeiten...

Article characteristics

passend für Fahrzeugtyp: KR51/1 Schwalbe, KR51/2 Schwalbe, S50, S51, S53, S70, S83, SR4-1 Spatz, SR4-2 Star, SR4-3 Sperber, SR4-4 Habicht, SR50, SR80
Baugruppe: Lenker Griffe & Hebel
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,008 kg

Description

Used to adjust the front brake cable or the clutch cable on the handbrake lever or clutch lever on the handlebar.

- for the hand levers on the handlebar-
screw is complete with the knurled nut-


material:

aluminium-

M6 x 22, slotted-



suitable for original SIMSON-number: 209380

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
396 Reviews
Accuracy of fit
396 Reviews
Price / Performance
396 Reviews
Expectations met
396 Reviews
Recommendation
396 Reviews
(396)
Average rating:
∅ 4.89 being based on 396 Reviews
  • 5 Stars
    (365)
  • 4 Stars
    (24)
  • 3 Stars
    (6)
  • 2 Stars
    (0)
  • 1 Stars
    (1)

Click to filter

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Schutzkappe (175751) gleich mit dazu bestellen. Dann hält der Bowdenzug auch lange.

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: TS 125)

(Model: S51)

Etwas Fett aufs Gewinde

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: SR50)

(Model: S51)

Gewinde leicht einölen, sorgt für lange leichtes bewegen

(Model: S51)

Nicht zu fest drehen da sonst das Gewinde kaputt geht

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S50)

(Model: TS 250)

(Model: S51)

Die Schraube muss bis anschlag reingeführt werden und dann der Bowdenzug eingehangen werden. Danach kann der Bowdenzug entsprechend eingestellt werden. Ein paar Millimeter Spiel kann der bowdenzug im unbetätigten Zustand haben

(Model: S50)

(Model: S50)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: S50)

Den Bowdenzug komplett aushängen aus dem Handhebel.

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

Aufpassen das der Draht vom Bowdenzug nicht eingeklemmt wird

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

Das Gewinde des Klemmstückes sollte sauber sein. Die Einstellschraube nicht mit Gewalt eindrehen. Etwas Fett oder Öl ist auch von Vorteil beim einschrauben.

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S50)

(Model: SR50)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S53)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ein wenig Fett an das Gewinde dann bildet sich kein Rost noch dazu lässt es sich einfacher Justieren.

(Model: S51)

Beim Einbau, vor allem in Verbindung mit neuen Armaturen ist zu empfehlen, dass die Schraube mit Schneidöl schön langsam eingedreht wird. Das Öl hilft dabei, dass sich die Schraube nirgends verhakt.

(Model: S51)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: S51)

(Model: S50)

Ein Tröpfchen Öl zwischen Rändelmutter und Schraube schadet nicht und beugt Oxidation vor.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S70)

(Model: Not specified)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S50)

(Model: S51)

Stellt den Weg erst unten an der Kupplung ein, das ist wesentlich einfacher beim Einstellen unterwegs.

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S50 Lenker - Kupplungsarmatur 8 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Lenker und Bediengriffe 5 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Lenker und Bediengriffe 5 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Lenker - Gasgriff-Bremse 15 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Lenker - Gasgriff-Bremse 16 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Lenker - Kupplungsarmatur 6 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Lenker - Kupplungsarmatur 7 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Lenker - Gasgriff-Bremse 13 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Lenker - Gasgriff-Bremse 14 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Lenker - Kupplungsarmatur 1 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Lenker - Kupplungsarmatur 2 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-1 Spatz Gasdrehgriff 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Lenker - Gasgriff-Bremse 15 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Lenker - Gasgriff-Bremse 16 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Lenker - Kupplungsarmatur 6 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Lenker - Kupplungsarmatur 7 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Lenker - Gasgriff-Bremse 15 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Lenker - Gasgriff-Bremse 16 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Lenker - Kupplungsarmatur 6 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Lenker - Kupplungsarmatur 7 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Lenker - Gasgriff-Bremse 15 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Lenker - Gasgriff-Bremse 16 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Lenker - Kupplungsarmatur 6 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Lenker - Kupplungsarmatur 7 Open drawing