Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Chain wheel driver, 34 Z with ball bearing (closed on both sides) 6203 C3 2Z - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR4, Duo

TOP

Chain wheel driver, 34 Z with ball bearing (closed on both sides) 6203 C3 2Z - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR4, Duo

€18.36
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
  • New
  • MZA
  • 10039121
  • 4056144012313
  • 10134-A-S
  • 34520

Philipp / 24 Jul 2022
Ich war erst skeptisch, da dieser MItnehmer mit Lager ca. 12 Euro billiger war/ist als ein Konkurenzprodukt. Meine Skepsis wurde jedoch vollständig ausgeräumt. Der...

Article characteristics

Ausführung: Standard
Material: Kombination
Oberfläche: roh
Kugellager: Lager geschlossen
Anzahl Zähne1: 34 Zahn
passend für Fahrzeugtyp: Duo 4/1, Duo 4/2, KR51/1 Schwalbe, KR51/2 Schwalbe, S50, S51, S53, S70, S83, SR4-1 Spatz, SR4-2 Star, SR4-3 Sperber, SR4-4 Habicht
Baugruppe: Kette Ritzel & Riemen
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,606 kg

Description

Rear sprocket driver with 34 teeth


- Gear rim cast in aluminium - straight guide -
fits very
well on the hub -

with pre-mounted

ball bearing

- DIN625 - 6203 C3 2Z

(closed on

both sides


)
- fits original SIMSON number: 345200 -



also called chain pinion, gearwheel, rear sprocket

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
291 Reviews
Accuracy of fit
291 Reviews
Price / Performance
291 Reviews
Expectations met
291 Reviews
Recommendation
291 Reviews
(291)
Average rating:
∅ 4.69 being based on 291 Reviews
  • 5 Stars
    (239)
  • 4 Stars
    (33)
  • 3 Stars
    (9)
  • 2 Stars
    (2)
  • 1 Stars
    (8)

Click to filter

(Model: S50)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: SR4-3 Sperber)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Nur zu Empfehlen und auch Qualität beste Ware

(Model: S51)

Man sollte die Qualität auch immer im Verhältnis zum Preis setzen und da kann man oft halt keine großen Qualitätskontrollen herstellerseitig erwarten, wenn man mal ehrlich ist.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

neue kette dazu bestellen

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ich kann das nicht weiterempfehlen

(Model: S51)

Die Scheibe zwischen Mitnehmer und kettekasten nicht vergessen!

(Model: S50)

Bei Wechsel des Kettenrades die Kette wieder gut schmieren mit Fett, damit die Reibung am hinteren Kettenrad minimiert wird und damit auch der Verschleiß.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Am besten gleich neue Achsverlängerung + Scheinben und Mutter mitbestellen.

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Lagerring leicht erwärmen. Dann flutscht der Bolzen.

(Model: S50)

Unterlegscheibe zwischen Mitnehmer und Kettenschutz nicht vergessen

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Die Achsverlängerung muss noch dazu bestellt werden, falls die alte (wie bei mir) im Mitnehmer festgerostet ist ;-)

(Model: S51)

Dennoch sollte JEDER Mitnehmer geprüft werden, einfach mit 2 19er Nüssen im Schraubstock einspannen und drehen lassen.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: SR4-4 Habicht)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Beim Fügen der Achsverlängerung unbedingt den Innenring absützen und nicht zu sehr erwärmen.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

Unbedingt mit zwei Nüssen einspannen und drehen lassen um ungenaue Fertigung auszuschließen

(Model: S51)

(Model: Duo 4/1)

(Model: S51)

(Model: S51)

...unbedingt den Mitnehmergummi mit dazu bestellen, der ist meist in einem bedauernswerten Zustand

(Model: S51)

Am besten den ganzen Kettensatz ersetzen. Also beide Zahnräder und die Kette.

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews
-4%
Sale

Immediately available

Chain wheel driver, 34 tooth without ball bearing - for Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR4, Duo,  10000457 - Image 1
Brand: ALMOT Item no.: 10000457
Chain wheel driver, 34 tooth without ball bearing - for Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR4, Duo
€24.194* €23.28 *our previous price
incl. VAT.5, plus Shipping
 

Immediately available

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S50 Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-1 Spatz Kettenantrieb 9 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Hinterradantrieb 15 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Hinterradantrieb 15 Open drawing