Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Set: Conversion kit VAPE to 12V, magnets potted (with battery, horn and ball lamps) - Simson S50, S51, S70

Set: Conversion kit VAPE to 12V, magnets potted (with battery, horn and ball lamps) - Simson S50, S51, S70

€311.86
plus 7,50 € battery deposit ,
incl. VAT.5, incl. Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Mittwoch, den 24.04.20242.

Manfred / 3 May 2021
Unterbrecherzündung war gestern! Ich hatte immer Probleme ab 50 Km Fahrstrecke. S51 ging plötzlich aus und war nicht mehr zu starten, auch nicht mit Anschieben....

Article characteristics

Ausführung: Magnete geklebt & vergossen
Komponente: Zündanlage
Lieferumfang: mit Leuchtelement
passend für Fahrzeugtyp: S50, S51, S70
Voltzahl: 12V
Baugruppe: Elektrik & Zündungen
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 4,149 kg

Description

Set: Conversion kit VAPE to 12 V

  • Magnets cast on the rotor, therefore better suited for extreme speeds
  • 12 Volt magneto ignition system with integrated full electronic ignition
  • Ignition pulsing is fully electronic and contactless
  • very stable ignition with high energy spark
  • better starting behavior and better combustion
  • Replacement for all ignition systems until 1990
  • rotates up to 16.000 rpm
  • suitable for original SIMSON number: Z-SET


Scope of delivery
  • Installation instructions and wiring diagram
  • Cable set
  • Stator VAPE A70S-3
  • Rotor VAPE A70R-3-C
  • Ignition module VAPE Z71
  • Regulator AC-DC VAPE R54
  • Flasher unit 12V 2(4) x 21 Watt
  • Bracket for ignition module
  • Bracket for AC-DC regulator
  • Spark plug connector
  • Ignition cable
  • Cable grommet
  • Screws
  • Hole cover for tool box
  • Battery 12V, 5Ah
  • Horn 6V-12V
  • all ball lamps 12V


Important notice:



Please pay attention to the installation certificate!

This is enclosed with every VAPE ignition system and must be filled out and enclosed with any complaints This proof guarantees a professional installation. The manufacturer requires this proof in the event of a complaint in order to be able to exclude installation errors during the installation of the VAPE ignition system.


Important notice:

The inscription on the housing reads 6Volt, but the horn also works with 12V!




From 01.02.2021 the VAPE conversion kit will be delivered without

battery acid. (Regulation (EU) 2019/1148 - Prohibits the sale of acid to private individuals) The dry pre-charged acid battery remains part of the set. This must be filled by a specialist company.

Downloads

Bezeichnung Dateiname
VAPE Zündung S51 / S70 vape_zuendanlage_s51_s70.pdf Download file

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
560 Reviews
Accuracy of fit
560 Reviews
Price / Performance
560 Reviews
Expectations met
560 Reviews
Recommendation
560 Reviews
(560)
Average rating:
∅ 4.89 being based on 560 Reviews
  • 5 Stars
    (511)
  • 4 Stars
    (49)
  • 3 Stars
    (0)
  • 2 Stars
    (0)
  • 1 Stars
    (0)

Click to filter

(Model: Not specified)

(Model: S50)

Bei einer alten Simson Unterbrecher Zündung nicht lange Überlegen und eine Vape rein und die Baustelle Zündung hat sich erledigt. Die Zeit die man mit einer meist über 45 Jahre alten Unterbrecher-Zündung verbringt und die extrem schlechten Nachbau Unterbrecher und Kondensatoren sind es einfach nicht wert.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

ZZP mittels Uhr und Stroboskop Pflicht. Damit passt alles perfekt.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Evtl gleich neue Halterungen für die grundplatte mitbestellen und ein Loch muss in den herzkasten gebort werden aber schraube und Mutter wird mitgeliefert

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Multimeter beim Einbau verwenden um Fehler frühzeitig zu erkennen.

(Model: S51)

Das Polrad musste bei mir durch leichtes Klopfen eines Schonhammers auf den Mitnehmer der Kurbelwelle geschlagen werden.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Vor dem aufsetzen des Rotors auf den Konus der Kurbelwelle, alles sehr gut reinigen, sonst kann es passieren, dass der Rotor sich löst.

(Model: S51)

(Model: S51)

Unbedingt Massekabel an Motor anbringen!

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Unbedingt die Zündeinstellung abblitzen.

(Model: S50)

Verlasst euch nicht auf die Striche, prüft den ZZP lieber nochmal via Messuhr. Im Zweifel abblitzen.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Passung und Kabellängen waren sehr gut! Montage war kein Problem. YouTube-Video zum Einbau macht die Montage noch einfacher.

(Model: S50)

Kabelsatz dazu bestellen macht Sinn, und einen farbigen Kabelbaum ausdrucken (der mitgelieferte Plan ist schwierig nachvollziehbar)

(Model: S51)

(Model: S51)

Wer nicht weiter kommt Video von zweiradgeber anschauen 😅.

(Model: S50)

Bitte liefert endlich einen qualitativ guten Schaltplan mit. Der Zettel mit schwarzen Linien war gleich dem von vor 13 Jahren. Dieser Minuspunkt ist einfach und leicht in einen Pluspunkt zu wandeln.

(Model: S51)

Guckt nebenbei noch ein Video an am besten von ZWEIRADGEBER und kontrolliert mehrmals.

(Model: S51)

(Model: S51)

Am besten gleich den Frontscheinwerfer auf H4 umrüsten! Dann hat man ein wahnsinniges Licht! Und viel mehr Sicherheit im Straßenverkehr! Mein Tipp zum H4 Umbau ist, das Bremslicht auf die Batterie zu legen. Da die H4 Birne ziemlich viel Strom benötigt und der Scheinwerfer dann etwas gedimmt wird! Einfach das Bremslicht auf 15/51 legen ;)

(Model: S51)

Schaltplan aus dem Internet ausdrucken

(Model: S51)

sehr zu empfehlen aber dafür sehr teuer.

(Model: S51)

Eine Einstelluhr hilft ungemein bei der richtigen Einstellung des Zündzeitpunkts

(Model: S50)

Nicht ewig aufschieben! Die Verbrecherzündung ist den Ärger und den Aufwand nicht wert.

(Model: S51)

Man sollte wirklich geeignetes Spezial Werkzeug nutzen und nicht ihrgendwas provisorisches ausprobieren

(Model: S51)

YouTube Anleitungen machen das ganze zu einem Kinderspiel ;)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Wenn ihr euch unsicher seit oder wenig Erfahrung bei der Elektrik habt, dann zieht unbedingt einen Experten zu Rate!

(Model: S50)

Im Zuge der Umrüstung auf eine 12V Zündung kann man auch einen H4 Scheinwerfer Installieren und eine „lautere“ Hupe für mehr Fahrsischerheit.

(Model: S51)

Der Schaltplan ist gewöhnungsbedürftig deswegen empfehle ich das Einbau-Video auf Youtube anzuschauen

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

Nicht lang dran überlegen.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

- farbigen Schaltplan beifügen - Demontageleistung beschreiben - Montage ausführlicher beschreiben

(Model: S51)

(Model: Not specified)

Zündung richtig einstellen und abblitzen

(Model: S51)

Wenn es das erste mal ist das die Vape Verbaut wird am besten mit nem YT Video als Unterstützung einbauen um Fehler zu vermeiden

(Model: S51)

Die Schraube der Zündspule ist etwas schwierig in das neu geborte Loch zu bekommen, hier empfiehlt sich eine etwas längere

(Model: S51)

Gleich auf H4 Scheinwerfer umbauen

(Model: S51)

(Model: S51)

Am besten in dem Zuge der Umrüstung gleich den H4 Scheinwerfern gleich mitbestellen!

(Model: S51)

(Model: S51)

Ordentlichen Schaltplan kaufen (farbig)

(Model: S51)

(Model: S51)

Der Schaltplan für s51 vape sehr hilfreich.

(Model: S50)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Polradabzieher und Zündeinstelluhr sollte vorhanden sein.

(Model: S51)

Schaut euch auf YouTube ein Montagevideo an, dann seid ihr wesentlich schneller durch.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S50)

(Model: S70)

Es wäre schön wenn der Kerzenstecker beim Set von Haus aus ein NGK Stecker wäre, aber das ist nur Meckern auf hohem Niveau ansonsten ist alles super Montage freundlich.

(Model: S51)

Das Video vom 2radgeber dazu anschauen. Einfacher geht's nicht.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Unbedingt ein Dickeres Massekabel vom Motor verlegen zur Zündspule verlegen.

(Model: S51)

2RadGeber auf YouTube hat kurz und einfach ein Umbauvideo erstellt, was deutlich mehr zeigt und verständlicher ist, als die beiliegende Bedienungsanleitung.

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Anbau Anleitung bei YouTube schauen

(Model: S51)

Nach Einbau 1x sicherheitshalber abblitzen.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S70)

Batteriesäure Altbestände gut aufheben

(Model: S51)

(Model: S51)

Nicht kaufen und dann eine Werkstatt suchen. Die meisten Werkstätten wollen das Vape-Set selber verkaufen und einbauen.

(Model: S51)

Ein Schaltplan aus dem Internet hilft ungemein.

(Model: S50)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Am besten man besorgt sich einen Schaltplan aus dem Netz, der mitgelieferte ist nicht so toll.

(Model: S50)

Eine bessere Beschreibung beilegen.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Im Netz finden sich farbige Schaltpläne und detaillierte Einbauvideos :)

(Model: S51)

(Model: S51)

Für die Montage in Eigenregie sind auf jedenfalls Spezialwerkzeuge nötig!

(Model: S51)

Youtube Videos zum Einbau auschauen, damit wird es deutlich einfacher die Vape einzubauen. Schaltpläne aus dem Internet beziehen, der mitgelieferte Plan ist schwarz weiß und wenig hilfreich.

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews