Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Gasket set 1st quality - Simson S51, S53, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe

TOP

Gasket set 1st quality - Simson S51, S53, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe

€5.79
incl. VAT.5, plus Shipping

Item not available

Notify me when the item is available again.

  • New
  • MZA
  • 10002501
  • 4056144012054
  • 10311A
  • Z-10

Peter / 9 Aug 2019
Das Papiersiegel sieht sehr labil aus. Leicht zu zerreißen. Das Material, aus dem die Dichtung besteht, sind weiche und gut verschlossene Kartuschen. Der Vorteil ist,...

Article characteristics

passend für Fahrzeugtyp: KR51/2 Schwalbe, S51, S53, S70, S83, SR50, SR80
Baugruppe: Motor & -teile
Material: Dichtungspapier
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,019 kg

Description

Gasket set 1st quality


-Very good quality gaskets
are made of strong
paper thickness of

the foot gasket: approx. 0

.5mm-fitting

for following models:S51, SR50, KR51/2

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
390 Reviews
Accuracy of fit
390 Reviews
Price / Performance
390 Reviews
Expectations met
390 Reviews
Recommendation
390 Reviews
(390)
Average rating:
∅ 4.82 being based on 390 Reviews
  • 5 Stars
    (337)
  • 4 Stars
    (43)
  • 3 Stars
    (6)
  • 2 Stars
    (3)
  • 1 Stars
    (1)

Click to filter

(Model: S51)

(Model: S70)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Dank moderner Dichttechnik, kann man guten Gewissens einen dünnen Film Dichtmasse verwenden! So wird der Austritt von Öl verhindert und so die Umwelt geschont!

(Model: S51)

Wenn die Dichtungen nicht sofort verbaut werden, unbedingt gerade lagern, da sie sehr schnell brechen.

(Model: Not specified)

Diese Dichtungen mit fett einbauen und man darf sie bei dem aufreisen, nicht knicken da sie schnell zerknicken und kaputt gehen ich hatte noch glück deswegen ein Stern abzug.

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

Die Zylinderfußdichtung im Bereich der Überströmkanäle nachbearbeiten, damit sie nicht in die Kanäle ragen!

(Model: S70)

Die Dichtungsqualität ist für das Gehäuse völlig ausreichend jedoch ist die Vergaserwannendichtung mit einer Dichtung aus Gummi auszutauschen, da diese besser dichtet. Ansonsten alle dichtenden Teile gleichmäßig mit den Schrauben anziehen.

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Beim Einbau an den Motordeckeln sollte man zu zweit arbeiten und die Dichtung mit vier Händen gleichzeitig einschieben und Deckeln vorsichtig festklopfen, da sie sonst teilweise zu weit rausguckt.

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Ich habe die Motordichtungen immer leicht mit Dichtmasse eingerieben.

(Model: S51)

(Model: SR50)

(Model: S51)

1. Dichtungen mit einem dünnen Film Dichtmasse ansetzen.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Die vorherige Dichtung komplett entfernen, auch wenn's eventuell mühsam ist.

(Model: S51)

(Model: S51)

Beim Öffnen aufpassen, das man die Dichtungen nicht kaputt macht

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S70)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Am besten in Verbindung mit Motordichtmasse verwenden, um ein noch besseres Ergebnis zu erzielen.

(Model: S51)

(Model: S51)

Dichtungen gerne, wie in den Reparaturanleitungen beschrieben, mit etwas (dünner Film) Dichtmasse ansetzen!

(Model: S51)

Nicht einölen oder fetten vor der Montage

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Da A und O sind saubere, unbeschädigte Dichtflächen.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Immediately available

gasket set 1st quality - for Simson S51, S53, S70, S83, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe,  10065905 - Image 1
Brand: FEZ Item no.: 10065905
gasket set 1st quality - for Simson S51, S53, S70, S83, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe
€8.48  
incl. VAT.5, plus Shipping
Letter dispatch possible

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S51 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR50 Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR80 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR80 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR80 Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/2 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/2 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/2 Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson weitere Modelle MS50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson weitere Modelle MS50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson weitere Modelle MS50 Motorengehäuse links 3 Open drawing
Simson weitere Modelle SD 25/50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite 1 Open drawing
Simson weitere Modelle SD 25/50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 1 Open drawing
Simson weitere Modelle SD 25/50 Motorengehäuse links 3 Open drawing