Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Bearing (speedometer and DZM drive) - Simson S51, S70, S53, S83, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe

-7%
Sale

Bearing (speedometer and DZM drive) - Simson S51, S70, S53, S83, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe

MSRP*: €4.22 *our previous price €3.93
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

Letter dispatch:
For delivery addresses within Germany this article can be sent by letter at a reasonable price.
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Mittwoch, den 24.04.20242.
  • New
  • MZA
  • 10002150
  • 4056144040040
  • 11403-00S
  • 22191

Markus / 16 Oct 2022
Das Lagerstück sieht sehr gut aus. Keine Einschlüsse oder ähnliches vorhanden. Gewinde ist auch ordentlich verarbeitet und passt auch sehr gut in den Seitendeckel....

Article characteristics

passend für Fahrzeugtyp: KR51/2 Schwalbe, S51, S53, S70, S83, SR50, SR80
Baugruppe: Cockpit & Instrumente
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,002 kg

Description

Mounting for speedometer or rev counter shaft


- is supplied in black or grey -
suitable for the following models: S51, SR50,
S70 -

suitable for original SIMSON number: 221911

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
141 Reviews
Accuracy of fit
141 Reviews
Price / Performance
141 Reviews
Expectations met
141 Reviews
Recommendation
141 Reviews
(141)
Average rating:
∅ 4.91 being based on 141 Reviews
  • 5 Stars
    (133)
  • 4 Stars
    (6)
  • 3 Stars
    (1)
  • 2 Stars
    (1)
  • 1 Stars
    (0)

Click to filter

(Model: S83)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S70)

(Model: S51)

Neuen Kerbstift verwenden, da der alte eventuell nicht mehr hält.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

vor der Montage des Kerbstift mit einem 3 mm Bohrer vorbohren.

(Model: SR50)

(Model: S70)

Vor dem einschlagen des Stiftes in das Gehäuse mit einem sehr kleinen Bohrer (1,5mm) vorbohren , so lässt sich der Stift leichter und präziser einschlagen.

(Model: S51)

Nach dem Ausbau des Teiles den Antrieb fetten.

(Model: S51)

Putzt die Aufnahme am Deckel vor dem Einbau, sonst lässt sich das Lagerstück nicht richtig einsetzen.

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Das Original ist mir leider relativ am Anfang einer Tour kaputtgegangen, weshalb ich mehrere Tausend Kilometer keinen Tacho und Kilometerzähler hätte. Ein durchaus wichtiges Ersatzteil und unbedingt einzuplanen. Achtet beim Einbau auf eine großzügige Ölung und verbaut die Tachowelle so, dass am Ende möglichst wenig Seitwärtspannung auf das Plastikgewinde einwirkt.

(Model: S51)

Darauf achten, bevor man den Splint wieder einschlägt, mit einen 2,5mm Bohrer vorzubohren sonst verdrückt man den Sitz den Lagerstückes da es keine Kerbe hat wo der Splint vorbei kann

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S51 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR50 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR80 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR80 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/2 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/2 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson weitere Modelle MS50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson weitere Modelle MS50 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing
Simson weitere Modelle SD 25/50 Gehäusedeckel - Kupplungsseite - Drehzahlmesser 2 Open drawing
Simson weitere Modelle SD 25/50 Gehäusedeckel - Lichtmaschinenseite 3 Open drawing