Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Needle bearing Ø12x16x13, 11 needles, steel cage, silver plated - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, S53, KR51/2 Schwalbe, SR4, S70, SR80, S83

Needle bearing Ø12x16x13, 11 needles, steel cage, silver plated - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, S53, KR51/2 Schwalbe, SR4, S70, SR80, S83

€8.39
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

Letter dispatch:
For delivery addresses within Germany this article can be sent by letter at a reasonable price.
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Mittwoch, den 03.04.20242.
  • New
  • MZA
  • 10002014
  • 4056144022886
  • 10489C
  • 090244

stephan / 17 Oct 2021
Habe einen neuen Kolben verbaut und wollte das Lager direkt mit tauschen. Der neue Bolzen hätte sich aber nur mit Kraft ins neue Lager eindrücken lassen. Habe dann den...

Article characteristics

Ausführung: Nadellager
passend für Fahrzeugtyp: KR51/1 Schwalbe, KR51/2 Schwalbe, S50, S51, S53, S70, S83, SR4-1 Spatz, SR4-2 Star, SR4-3 Sperber, SR4-4 Habicht, SR50, SR80
Typ: K12x16x13
Baugruppe: Motor & -teile
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,005 kg

Description

Needle roller bearing Ø12x16x13


- for piston pins-
11 needles for
optimal force distribution- silver plated cage-
very high quality and is best suited for
tuning engines-

high performance bearings for high demands-



also usable as standard needle bearings-



also called needle cage ring or needle cage

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
338 Reviews
Accuracy of fit
338 Reviews
Price / Performance
338 Reviews
Expectations met
338 Reviews
Recommendation
338 Reviews
(338)
Average rating:
∅ 4.93 being based on 338 Reviews
  • 5 Stars
    (321)
  • 4 Stars
    (14)
  • 3 Stars
    (1)
  • 2 Stars
    (2)
  • 1 Stars
    (0)

Click to filter

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Schön Ölen vorm einbau

(Model: S51)

Vorm Einbau Nadellager mit etwas Öl benetzen

(Model: S51)

Beim Einbau das Nadellager reichlich mit 2T Öl bestreichen.

(Model: S51)

Vor der Montage des Kolbens das Nadellager einholen.

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

Vor der Montage am besten mit Mischöl einölen, so halten anlaufscheiben usw. Besser

(Model: S51)

Am besten vor dem einbau ins 2t öl tunken, schmierung ist wichtig!

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S53)

mit Mischöl einreiben vorm Einbau

(Model: S51)

Bei Montage des Kolbens die Anlaufscheiben nicht vergessen. Diese kann man für vereinfachte Montage mit etwas Fett an das Pleuel kleben.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Das Pleuellager mit Öl großzügig schmieren. Die Anlaufscheiben sollten mit Fett ans Pleuel geklebt werden und dann den geölten Kolbenbolzen montieren. Auf richtig Sitz der Kolbenbolzensicherungsringe achten.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Beim Einbau gleich ordentlich mit Mischöl einölen, dann geht's noch besser und hat gleich eine ordentliche Schmierung. Wer sich die Montage noch einfacher machen will, bestellt sich gleich noch den Montagedorn mit. Der sollte ohnehin in keiner Werkstatt fehlen.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Vor dem Einbau etwas ölen

(Model: S51)

Auf Grund von Fertigungs-Toleranzen am oberen Pleulauge (selten bei neuen Kurbelwellen) hebe ich mir auch gut gebrauchte auf. Das hat schon so einige Montagen gerettet. Zu fester Sitz ist genauso schlecht wie zu locker.

(Model: S70)

(Model: SR50)

Ölen bevor man es einbaut

(Model: SR4-2 Star)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Vor dem Einbau reinige ich sie immer mit Bremsenreiniger, um Fertigungsrückstände zu entfernen, danach ordentlich einölen und dann kann es verbaut werden.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Wenn man den Kolben ab hat auch mal das Nadellager erneuern

(Model: S51)

Vor dem Einbau öle ich es immer mit Montageöl ein damit es gut geschmiert ist für den ersten Motorlauf.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S70)

(Model: SR50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Bei Einbau unbedingt einölen

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: SR50)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S53)

Baut es extrem vorsichtig ein

(Model: S51)

Ein Führungsdorn erleichtert die Montage sehr. Desweiteren rate ich zu einen neuen Kolbenbolzen, Sicherungsclips und bei Bedarf auch zu neuen Anlaufscheiben. Das Lager bitte leicht geölt montieren.

(Model: S51)

Die Versilberten Lager haben eine Nadelrolle weniger als die hier angebotenen mit dem Kunststoffkäfig. Einen Unterschied in der Haltbarkeit konnte ich aber nicht feststellen.

(Model: Not specified)

Schmieren Sie es vor dem Einsetzen bei hohen Temperaturen mit Vaseline, damit es an Ort und Stelle bleibt und nicht in die Kurbel fällt, und legen Sie dann solche speziellen Beläge an die Seiten.

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S50 Kurbelwelle 8 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Kurbelwelle 5 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Kurbelwelle 5 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR50 Kurbelwelle 5 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Kurbelwelle 8 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Zylinder, Kolben, Kurbelwelle 17 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Kurbelwelle 5 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Kurbelwelle 8 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Kurbelwelle 8 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Kurbelwelle 8 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/1 Kurbelwelle 8 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/2 Kurbelwelle 5 Open drawing
Simson weitere Modelle MS50 Kurbelwelle 5 Open drawing
Simson weitere Modelle SD 25/50 Kurbelwelle 5 Open drawing