Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Set: spokes with nipple - 143,5mm M3,5 in stainless steel (for 16inch) - for Simson S50, S51, S70, KR51 Schwalbe, SR4 bird series

Set: spokes with nipple - 143,5mm M3,5 in stainless steel (for 16inch) - for Simson S50, S51, S70, KR51 Schwalbe, SR4 bird series

€15.90
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express mit Samstagszustellung bestellen, garantierte Lieferung Samstag, den 27.04.20242.
  • New
  • Renner Automotive
  • 10000545
  • 4052309281877
  • 198421

Andreas / 17 Feb 2022
Die Speichen aus Edelstahl machen einen hochwertigen Eindruck. Die Gewinde passen einwandfrei. Die Nippel sind aus Edelstahl (geprüft). Im Set waren auch alle 36...

Article characteristics

Ausführung: Set
Material: Edelstahl
Farbe1: Edelstahl-farben
Gewinde: M3,5
passend für Fahrzeugtyp: KR51/1 Schwalbe, KR51/2 Schwalbe, S50, S51, S53, S70, S83, SR4-1 Spatz, SR4-2 Star, SR4-3 Sperber, SR4-4 Habicht
Schlüsselweite: 5
Länge1 in mm: 143.5
Baugruppe: Rad & Reifen
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,413 kg

Description

Spokes with nipples in stainless steel

- Set: 36 spokes- Set: 36 spoke nipple- Length: 143,5mm-
for
16" wheel - drum brake- Spoked nipple M3,
5- Width across flats
nipple: 5mm- cranked 90°-
Material: stainless steel/brass


Spoked nipple nickel-plated-



suitably packed

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
423 Reviews
Accuracy of fit
423 Reviews
Price / Performance
423 Reviews
Expectations met
423 Reviews
Recommendation
423 Reviews
(423)
Average rating:
∅ 4.83 being based on 423 Reviews
  • 5 Stars
    (374)
  • 4 Stars
    (33)
  • 3 Stars
    (12)
  • 2 Stars
    (2)
  • 1 Stars
    (2)

Click to filter

(Model: S51)

(Model: S70)

(Model: S50)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Optimal um seine Originalen Räder mit neuen, nicht Rostenden Speichen aufzurüsten.

(Model: S51)

Unbedingt vorher alle nippel prüfen und vorm Festziehen Öl aufs gewinde, Edelstahl frisst und ist danach hinüber.

(Model: Not specified)

Mit einem YouTube Tutorial bekommt man leicht das einspeichen selber hin

(Model: S50)

Nippel leicht einfetten

(Model: S51)

Speichen nacheinander und gleich fest ziehen.

(Model: S51)

Zum Einspeichen in die Schwinge spannen und mit viel Geduld alle Höhen- und Seitenschläge ausarbeiten.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

vor dem einspeichen die gewinde der nippel etwas ölen

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Zum selber einspeichen sollte sich ein Tutorial angesehen werden für den optimalen Ablauf. Außerdem sollte man sich viel Zeit einplanen damit es ordentlich von der Hand geht

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Nippel leicht fetten für Leichtgänigkeit

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: SR4-3 Sperber)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: SR4-4 Habicht)

Im winter einölen/einwachsen oder einfetten da sie sonst rosten können

(Model: S51)

Beim wechseln der Speichen immer die Nippellöcher reinigen.

(Model: S51)

Speichengewinde leicht einölen vor Einbau

(Model: S50)

Wer die Räder selbst einspeicht und zentriert, sollte sich einen vernünftigen Speichenschlüssel besorgen, der sich schnell auf die Speichen einfädeln lässt und sich für das Zentrieren Zeit nehmen.

(Model: S51)

ich würde wenn man es noch nie gemacht hat das passende video der 2TaktBrigade auf Youtube empfehlen

(Model: S51)

Bei gewichtigen Fahrern, Sozia-betrieb, hart Enduro sowie Problemfelgen rate ich aber zu Metall/Chrom Speichen. Diese brechen nicht so schnell, weil sie elastischer sind. Allerdings auch Rostempfindlich. Dieser beginnt bei dem Stahl/Chrom Nippeln, da die Chromschicht beim Zentrieren beschädigt wird. Seit dem hebe ich die alten DDR Nippel aus Messing auf.

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

Den Winkel der Speichen beim Einbau beachten. Äussere und innere Speichen haben unterschiedliche Winkel. Es sind 18 Speichen mit 85 Grad Kröpfung und 18 mit 95 Grad Winkel.

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Zeit und Ruhe lassen beim Einspeichen , nicht festziehen bis nichts mehr geht, dann auch lieber mal ein wenig lösen . Zum Schluss nochmal eine Klangprobe machen.

(Model: S51)

Bevor eine Reklamation angedacht werden sollte, zwecks Speichen sind zu lang, dem ist natürlich nicht so. Da liegt dann ein MONTAGEFEHLER vor den man sich eingestehen muss. Es gibt einige sehr gut erklärte Videos im Netz, diese sind bei "zu langen Speichen nach dem dritten Durchgang" aufjedenfall nochmals anzusehen. Beim ersten Versuch, wisst Ihr wahrscheinlich was gemeint ist.

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S50)

Wer das mit dem Einspeichen noch nicht bringt kann sich gut mit diversen Videos behelfen da wird es oft sehr gut gezeigt und erklärt.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Edelstahl rostet nicht, also ist es das Geld wert😋

(Model: Not specified)

Weshalb man Edelstahlspeichen nehmen sollte: -Rosten nicht -Blättern nicht ab im Gegensatz zu Chrom -Sehen top aus

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S50)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S50 Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-1 Spatz Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/1 Rad und Bereifung 9 Open drawing
Simson DUO-Reihe Duo 4/2 Rad und Bereifung 9 Open drawing