Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

footrest tube, repair or welded part, middle part frame - Simson SR4-1 Spatz

footrest tube, repair or welded part, middle part frame - Simson SR4-1 Spatz

€19.33
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express mit Samstagszustellung bestellen, garantierte Lieferung Samstag, den 27.04.20242.
  • New
  • Replika
  • 10063116
  • 4056144176350
  • 22447A
  • 25105

Hannes / 22 May 2023
Die Fußrastenträger brechen ja typisch bei den sr4 Modellen sher leicht. Die meisten sind jämmerlich wieder angeschweißt. um dieses Manko auszubessern ist dieses...

Article characteristics

passend für Fahrzeugtyp: SR4-1 Spatz, SR4-2 Star, SR4-3 Sperber, SR4-4 Habicht
Baugruppe: Fußrastenanlage
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,447 kg

Description

Footrest tube for frame repair (welded part)

- is firmly welded to the frame (middle part
) - Simson; SR4-1 Spatz (only for kick starters); SR4-2 Star; SR4-3 Sperber; SR4-4 Habicht-


length approx. 25cm

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
56 Reviews
Accuracy of fit
56 Reviews
Price / Performance
56 Reviews
Expectations met
56 Reviews
Recommendation
56 Reviews
(56)
Average rating:
∅ 4.76 being based on 56 Reviews
  • 5 Stars
    (47)
  • 4 Stars
    (5)
  • 3 Stars
    (4)
  • 2 Stars
    (0)
  • 1 Stars
    (0)

Click to filter

(Model: SR4-3 Sperber)

(Model: SR4-2 Star)

Wenn man das Teil anschweißt, an den Kontaktstellen immer gründlich Lack und Rost entfernen.

(Model: SR4-2 Star)

(Model: SR4-2 Star)

Vor dem Einschweißen unbedingt eventuelle Dreck/Ölreste entfernen, da diese in Brand geraten könnten. Das Ausschneiden des Alten Teils ist meist etwas fummelig doch mit ein bisschen Geduld und Vorsicht kein Problem. Vor dem Ausschneiden unbedingt eine Punkt am Rahmen suchen zu dem man das neue Teil ausrichten kann.

(Model: Not specified)

(Model: SR4-1 Spatz)

(Model: SR4-2 Star)

Vorher lackieren. Man nimmt zwar fürs schweißen wieder Lack runter, aber so sollte gewährleistet sein, dass man auch an unzugänglichen Stellen lack hat. (Falls nicht Komplettaufbau)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: SR4-1 Spatz)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

AKF's response:

Hallo Christian, danke für deinen Tipp. Wir sind deiner Empfehlung gefolgt und haben eine Zeichnung erstellt.

Show more reviews