Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Manifold gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.

TOP

Manifold gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.

€1.42
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

Letter dispatch:
For delivery addresses within Germany this article can be sent by letter at a reasonable price.
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Dienstag, den 07.05.20242.
  • New
  • DIN
  • 10000283
  • 4052309009556

Manuel / 30 Jan 2020
Krümmerdichtung ist guter Qualität und lässt sich einfach montieren. Hinweis für zweifache Verwendung wäre in der Beschreibung noch hilfreich. Sprich eine zwischen...

Article characteristics

Material: Kupfer
Farbe1: Kupfer-farben
Oberfläche: roh
passend für Fahrzeugtyp: KR51/1 Schwalbe, KR51/2 Schwalbe, S50, S51, S53, S70, S83, SR4-1 Spatz, SR4-2 Star, SR4-3 Sperber, SR4-4 Habicht, SR50, SR80
Baugruppe: Auspuffanlage & -teile
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,006 kg

Description

manifold gasket


- 28 x 34- seals reliably- filling gasket - copper-
is
pushed in
front of the union nut
on the manifold -

prevents the leakage of

liquid from the cylinder outlet -

suitable for

original SIMSON-number: 379440This article contains the following components:
1x U10000283 DIN "unpacked" manifold gasket - copper 28 x
34

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
761 Reviews
Accuracy of fit
761 Reviews
Price / Performance
761 Reviews
Expectations met
761 Reviews
Recommendation
761 Reviews
(761)
Average rating:
∅ 4.88 being based on 761 Reviews
  • 5 Stars
    (695)
  • 4 Stars
    (55)
  • 3 Stars
    (6)
  • 2 Stars
    (3)
  • 1 Stars
    (2)

Click to filter

(Model: S51)

Ab besten 2stk bestellen damit man eine unter die krümmermutter machen kann und eine auf die mutter

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: Not specified)

Die Dichtung immer nur einmal benutzen, sonst dichtet sie nicht mehr so ab wie sie soll!

(Model: S51)

Vor montage alle Dichtflächen gut säubern

(Model: S51)

(Model: SR50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Wenn montiert und Moped warm gefahren, lieber nochmal nachziehen. Dann 100% dicht

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Die Krümmermutter die ersten 2 Male nach dem Betrieb nachziehen, wenn der Krümmer noch heiß ist.

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Krümmermutter inklusive Dichtung mit Gefühl festschrauben!

(Model: SR50)

Ich ziehe die krümmermutter immer nochmal im heißen Zustand nach.

(Model: S51)

(Model: S51)

vorsichtige Montage, wie bei jedem Teil was ihr anbaut

(Model: S50)

(Model: S50)

Bauteile säubern und die Gewinde vor der Montage prüfen. Krümmermutter mit "Gefühl" anziehen

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Bauteile säubern und die Gewinde vor der Montage prüfen. Krümmermutter mit "Gefühl" anziehen um die Bauteile nicht zu beschädigen.

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ich hab es leicht mit Kupferpaste eingeschmiert damit es nicht Mal anschmilzt

(Model: SR50)

Dichtung immer nur 1mal verwenden für beste Ergebnisse

(Model: S51)

(Model: S51)

Dicke/Massive Dichtung gehört zwischen Zylindergewinde und Krümmer und die Dünne hier zwischen Krümmer und Krümmermutter.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Nach dem ersten Mal fahren die Krümmermutter nochmal nachziehen, solange der Motor noch warm ist

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

Bitte bei Nachbau Krümmern die Glatte/Harte Dichtung bestellen.

(Model: SR50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Gleich 2 Stück mit bestellen , da immer zwei benötigt werden . Am besten in der Explosionszeichnung nach schauen .

(Model: SR4-2 Star)

Die Krümmermutter muss eine nachgezogen werden, dass die Dichtungen ihren endgültigen Platz finden. Zur Montage eignet sich das viedeo vom Zweiradgeber.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S50)

(Model: S51)

Gehört auf den Krümmer aufgeschoben

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S50)

Am besten vllt zwei kaufen, falls zu viel Platz zwischen Krümmer und Zylinder ist

(Model: S50)

Nach ein paar Kilometer sollte man den Krümmer nochmal nach ziehen.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Am Krümmer werden 2 Dichtungen benötigt und nach der ersten Fahrt nachziehen.

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Mache aus Gewohnheit ein bissl Fett mit dran, welches sich einbrennt. Obs wirklich hilft...kein Plan...aber dicht waren bisher alle, die ich verbaut habe.

AKF's response:

Das es sich um eine Fülldichtung handelt, ist in der Beschreibung bereits vermerkt ;-)

(Model: S51)

Gleich mehrere bestellen, man braucht sie immer mal wieder! Nach den ersten Kilometer die Krümmermutter nochmal nachziehen!

Gebrochen

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S53)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Lieber Kupfer als Alu

(Model: S51)

(Model: S51)

Bitte nicht mehrfach verwenden. Das kann bei einer Dichtung, die sich zusammen drückt nicht funktionieren.

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Darauf achten, dass Krümmermutter gerade angezogen wird, sonst geht schnell das Gewinde kaputt, außerdem nach etwas fahren nochmal nachziehen, dass sich die Dichtung zusammenquetscht.

(Model: Not specified)

(Model: S51)

um den Krümmer anzuschrauben löse ich den Auspuff von der hinteren Halterung. Damit kann man die Kürmmermutter einfacher befestigen.

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

bei Neumontage Krümmer 2x bestellen

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: SR50)

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S70)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Motor muss kalt sein

(Model: S51)

Krümmermuttersicherungsschelle... warum es das nicht schon im Osten gab?

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Falls euer Krümmergewinde auch zu kurz ist und die Mutter nicht greift, könnt ihr diesen Fülldichtring VORSICHTIG etwas platt klopfen, dann passt es.

(Model: Not specified)

(Model: S50)

Dieser "hohle" Dichtring komm von unten auf den Krümmer.

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Immediately available

Set: 6 x elbow gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.,  10062365 - Image 1
Brand: DIN Item no.: 10062365
Set: 6 x elbow gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.
€8.31  
incl. VAT.5, plus Shipping
Letter dispatch possible
-7%
Sale

Immediately available

Manifold gasket 28 x 34 aluminium - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.,  10000282 - Image 1
Brand: MZA Item no.: 10000282
Manifold gasket 28 x 34 aluminium - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.
€1.634* €1.52 *our previous price
incl. VAT.5, plus Shipping
Letter dispatch possible

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S51 Auspuffanlage Enduro 25 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Auspuffanlage Enduro 27 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Auspuffanlage Standard 17 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Auspuffanlage Standard 19 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Auspuffanlage Enduro 25 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Auspuffanlage Enduro 27 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Auspuffanlage Standard 17 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Auspuffanlage Standard 19 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR50 Auspuffanlage 4 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR50 Auspuffanlage 11 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Auspuffanlage komplett 4 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Auspuffrohr - Krümmer 4 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Auspuffanlage komplett 19 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Auspuffanlage komplett 21 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Auspuffrohr - Federkrümmer - Kalotte 7 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Auspuffrohr - Krümmer 3 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Auspuffrohr - Krümmer 5 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-1 Spatz Auspuffanlage 11 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Auspuffanlage komplett 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Auspuffrohr - Krümmer 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Auspuffanlage komplett 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Auspuffrohr - Krümmer 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Auspuffanlage komplett 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Auspuffrohr - Krümmer 4 Open drawing
Simson SR1-Reihe SR1 Auspuffanlage 11 Open drawing
Simson SR1-Reihe SR2 Auspuffanlage 11 Open drawing