Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Set: 2 x elbow gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.

Set: 2 x elbow gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.

€2.77
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

Letter dispatch:
For delivery addresses within Germany this article can be sent by letter at a reasonable price.
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Freitag, den 10.05.20242.
  • New
  • MZA
  • 10062363
  • 4052309241857

Stefan / 30 Jun 2020
Die dichtung hält gut dicht aber ich hab mal mit der wage (Goldwage) nachgewogen die alte wog mehr als die neue also weniger kupfer als früher dafür verwendet wurde ob...

Article characteristics

Material: Kupfer
Farbe1: Kupfer-farben
Oberfläche: roh
passend für Fahrzeugtyp: KR51/1 Schwalbe, KR51/2 Schwalbe, S50, S51, S53, S70, S83, SR4-1 Spatz, SR4-2 Star, SR4-3 Sperber, SR4-4 Habicht, SR50, SR80
Baugruppe: Auspuffanlage & -teile
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,001 kg

Description

Set: Manifold gasket


- 2 pieces- 28 x 34- practical and inexpensive- sealing reliably- filling sealing ring - copper-
one is
placed between cylinder and elbow-

one is

pushed in

front of the union nut

on the elbow-

prevents the leakage of

liquid from the cylinder outlet -

suitable for

original SIMSON number: 379440This article contains the following components:
2x U10000283 DIN "unpacked" elbow gasket - copper 28 x
34

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
463 Reviews
Accuracy of fit
463 Reviews
Price / Performance
463 Reviews
Expectations met
463 Reviews
Recommendation
463 Reviews
(463)
Average rating:
∅ 4.87 being based on 463 Reviews
  • 5 Stars
    (423)
  • 4 Stars
    (27)
  • 3 Stars
    (10)
  • 2 Stars
    (2)
  • 1 Stars
    (1)

Click to filter

(Model: S51)

Jeweils eine zwischen Krümmermutter und Krümmerflansch sowie zwischen Flansch und Auslass verwenden.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Man sollte darauf achten das der Ring richtig rum sitzt um den best möglichen dichtheitsgrad zu erreichen (man bei in leicht falschrum ein).

(Model: SR4-2 Star)

Nach einer Ausfahrt, bei der der Motor auf Temperatur gekommen ist, die Krümmermutter nochmal gut Nachziehen. Gerade die nicht gefüllte Dichtung lässt sich dann meist noch etwas weiter Quetschen. Aber Vorsicht, das Gewinde am Zylinder ist aus Alu.

(Model: Not specified)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Am Besten den Krümmer sorgfältig montieren und auf guten Sitz achten. Im heißen Zustand die Krümmermutter noch zweimal nachziehen.

(Model: S51)

nur einmal verwenden, da sonst die Dichtigkeit verloren gehen kann

(Model: SR50)

(Model: SR4-4 Habicht)

(Model: Not specified)

(Model: S50)

Krümmermutter stark genug anziehen da sie sich sonst von alleine wieder löst.

(Model: S51)

Die Dichtungen dichten dann perfekt ab, wenn der Krümmer nicht schief montiert wird. Außerdem muss die Krümmermutter ordentlich angezogen werden.

(Model: S51)

Die Dichtungen halten nur wirklich dicht, wenn sie zusammengepresst werden

(Model: S51)

(Model: S51)

Nach der ersten längeren Fahrt auf jedenfall die Krümmermutter nachziehen.

(Model: S51)

Nur einmal verwendbar.

(Model: S51)

Eine Dichtung unter den Krümmer und eine darüber verbauen, dann ist der Krümmer auch dicht

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

Bin von der Variante Krümmerdichtung (massiv) in Kombination mit Krümmerdichtung (Füllfichtung) abgegangen und verwende nur noch beidseitig die Fülldichtung. Seitdem habe ich keine Probleme mehr mit Undichtigkeiten und dadurch, dass die Krümmermutter weiter aufgeschraubt werden kann, wird das Gewinde geschont und der Kraftschluss ist besser.

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

lieber einmal mehr als zu wenig neu gekauft. die Alten fliegen bei mir immer raus

(Model: S51)

Auf den ersten 100km öfters mal nachziehen, da er sich öfters lockert

(Model: S50)

Die Krümmermutter sollte unbedingt nach den ersten Fahrten nachgezogen werden, dann wird es recht gut dicht.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: SR50)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: SR50)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

AKF's response:

Sollte der Artikel unvollständig geliefert worden sein, dann bitte mit dem Kundensupport Kontakt aufnehmen. Selbstverständlich wird das fehlende Teil nachgesendet. :-) 

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Immediately available

Set: 4 x elbow gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.,  10062364 - Image 1
Brand: MZA Item no.: 10062364
Set: 4 x elbow gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.
€5.54  
incl. VAT.5, plus Shipping
Letter dispatch possible

Immediately available

Set: 6 x elbow gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.,  10062365 - Image 1
Brand: DIN Item no.: 10062365
Set: 6 x elbow gasket 28 x 34 copper - Simson S50, S51, KR51 Schwalbe, SR50, etc.
€8.31  
incl. VAT.5, plus Shipping
Letter dispatch possible

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S51 Auspuffanlage Enduro 25 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Auspuffanlage Standard 17 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Auspuffanlage Standard 19 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Auspuffanlage Enduro 25 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Auspuffanlage Standard 17 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Auspuffanlage Standard 19 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Auspuffanlage komplett 4 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Auspuffrohr - Krümmer 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Auspuffanlage komplett 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Auspuffrohr - Krümmer 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Auspuffanlage komplett 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Auspuffrohr - Krümmer 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Auspuffanlage komplett 4 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Auspuffrohr - Krümmer 4 Open drawing