Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Stainless steel license plate holder, with fixing material - Simson S50, S51, S70, KR51/2 Schwalbe, SR50, SR80

Stainless steel license plate holder, with fixing material - Simson S50, S51, S70, KR51/2 Schwalbe, SR50, SR80

€11.98
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express mit Samstagszustellung bestellen, garantierte Lieferung Samstag, den 27.04.20242.
  • New
  • AKF
  • 10062866
  • 4052309255168

Heiko / 26 May 2020
Halter lässt sich an der S51 und KR51 einfach montieren, Rücklicht ab, Halter drunter, Rücklicht dran, fertig. Das Kennzeichen am Kotflügel/Schutzblech ist immer etwas...

Article characteristics

passend für Fahrzeugtyp: KR51/2 Schwalbe, S50, S51, S70, SR50, SR80
Baugruppe: Rahmen & -teile
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,148 kg

Description

Angled license plate holder


- Stainless steel as made of 2mm stainless steel plate - no more drilled mudguards - is screwed under the tail light
- with fixing material
for insurance number plate The following components are included in this article:1
x U10069047 AKF "unpacked" - license plate holder stainless steel lateral - for Simson S51 S50
SR50 Schwalbe KR51/22x

10069045 DIN hexagon screw, in stainless steel

M4x10 - DIN9332x

10069044 DIN hexagon cap nut M4 in

stainless steel - DIN15872x

10013937 DIN washer - A4,3 A2 DIN125

V2A2x

10069060 DIN spring washer B4, stainless steel - DIN127


Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
400 Reviews
Accuracy of fit
400 Reviews
Price / Performance
400 Reviews
Expectations met
400 Reviews
Recommendation
400 Reviews
(400)
Average rating:
∅ 4.9 being based on 400 Reviews
  • 5 Stars
    (368)
  • 4 Stars
    (28)
  • 3 Stars
    (4)
  • 2 Stars
    (0)
  • 1 Stars
    (0)

Click to filter

(Model: S51)

(Model: S51)

Schrauben kürzen oder Edelstahl-Unterlegscheiben zusätzlich hinten dazwischen legen. Oder etwas aus Plastik/Gummi. Normale Unterlegscheiben werden wohl wegen des Edelstahls schnell rosten.

(Model: S50)

(Model: S51)

Passt auch sehr gut an leicht gekürzte Schutzbleche. Dafür läßt sich der Halter auch sauber kürzen, damit er nicht am Kunststoffspritzschutz anliegt.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Die große Bohrung habe ich nach oben geöffnet um die Kabel einfach durchschieben zu können.

(Model: S51)

2 Verbesserungen wären noch denkbar: - Schrauben anheften um beim Wechsel des Nummernschild nicht gegenhalten zu müssen. - und bei der Kabeldurchführung ein Schlitz machen, dann muss man die Kabel bei der Montage nicht abstecken.

(Model: S70)

Lässt sich bei Bedarf auch etwas im Winkel anpassen durch nachbiegen.

(Model: S51)

das Loch für das Kabel nach oben aufsägen, dann kann die Leuchte angeschlossen bleiben...

(Model: S51)

Man Sollte lieber andere Schrauben und Mutter nutzen oder das ganze einfach mit fest Nieten

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Schnell montiert, Rücklicht ab, Kabel durch den Halter und wieder alles montieren, fertig. Kennzeichen lässt sich einfach mit zwei 7er Schlüsseln befestigen und hält perfekt.

(Model: S51)

Zur Befestigung vom Kennzeichen lieber Kabelbinder benutzen.

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Dämpfungsmaterial für Kennzeichen (nicht im Lieferumfang) vermeidet eventuelles Klappern.

(Model: SR50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ich würde die obere Kante, in der die Kabel für die Rückleichte geführt sind einsägen. So spart man sich den Ausbau der Rückleuchte und der Kabel.

(Model: S51)

(Model: S70)

Bei der Montage können die Kanten der Kabeldurchführungen entgratet werden, um die Kabelisolierung nicht aufzureiben. Bei der Verwendung eines großen Nummernschildes auf die Kennzeichenverstärkung achten und auf der Rückseite diese Kennzeichenhalters eine Gummipad aufbringen. Damit werden die Vibrationen sowie Schwingungen an das Schutzblech verringert.

(Model: S51)

(Model: S50)

schnelle und einfache Montage

(Model: S51)

Etwas zurecht biegen, für besseren Montagewinkel.

(Model: S51)

Zur schnelleren Montage wäre eine Öffnung der Kabelbohrung sehr hilfreich.

(Model: S50)

(Model: S51)

Die Halterrung ist besser als die Löcher im Schutzblech. Ich halte nichts vom rumbohren im Schutzblech. Da immer Lackschäden entstehen egal durch bohren oder die Schrauben

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: S51)

Eventuell könnte man anstatt den Schrauben Gewindebolzen verschweißen. Somit würde die Montage des Kennzeichens leichter fallen.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ich haben meinen auf Hochglanz poliert.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Man kann den Träger oben am Kabelloch aufsägen. Dann braucht man das Kabel nicht aus dem Rücklicht ausbauen. Unbedingt längere Schrauben für das Rücklicht verwenden.

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: SR50)

Der Einbau lässt sich durch einen Schlitz fürs Kabel deutlich vereinfachen.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Für die erste Montage die Schrauben für das Kennzeichen entweder gleich demontieren und sicher wegpacken. Andererseits handfest anziehen. Sonst suchst du die Schraube in der gesamten Werkstatt #eigeneErfahrung

(Model: S51)

(Model: S51)

Wenn der Winkel nicht passt kann man prima nachbiegen im Schraubstock.

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S51)

Kennzeichenhalterung SIMSON (10065286) dazu bestellen

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Die Durchführung für die Kabel der Rückleuchte könnte nach oben offen sein, dann braucht man die Kabel nicht nicht abziehen und neu anstecken.

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Für eine schönere Optik kann das Blech noch schwarz lackiert werden.

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Mann braucht Längere Schrauben um das Rücklicht zu montieren weil der Kennzeichenhalter ziemlich dick ist

(Model: S51)

(Model: S51)

Oben eine kleine Kerbe reinflexen. Dann muss man das Rücklicht nicht komplett zerlegen für die Kabel.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Achtung passt nur beim großen Rücklicht!!

(Model: S51)

(Model: SR50)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews