Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Tilt stand U-profile - for Simson S50, S51, S70, S53, S83

Tilt stand U-profile - for Simson S50, S51, S70, S53, S83

€27.63
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Dienstag, den 30.04.20242.

Manfred / 10 Nov 2022
Der Ständer musste gewechselt werden, da er schräg abgenutzt war und die Karre schräg stand. Ist daher sogar 2x umgefallen. Der neue Ständer ist qualitativ sehr...

Article characteristics

passend für Fahrzeugtyp: S50, S51, S53, S70, S83
Baugruppe: Rahmen & -teile
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,744 kg

Description

Aluminum main stand, tilt stand


- U-profile
form from 1975 to 1990-
good casting quality-
including sleeve and stop rubberNote


:
The blind hole for the stop rubber is designed so that you can also glue a damping rubber from the S51 cylinder. Shortened this allows an individual adjustment of the stop point or a quick and cheap repair.






Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
148 Reviews
Accuracy of fit
148 Reviews
Price / Performance
148 Reviews
Expectations met
148 Reviews
Recommendation
148 Reviews
(148)
Average rating:
∅ 4.83 being based on 148 Reviews
  • 5 Stars
    (125)
  • 4 Stars
    (21)
  • 3 Stars
    (2)
  • 2 Stars
    (0)
  • 1 Stars
    (0)

Click to filter

(Model: Not specified)

Die Kippständerhülse muss separat bestellt werden.

(Model: S51)

Er ist zu leider zu kurz für 360mm Dämpfer.

(Model: S51)

Moped unbedingt fixieren oder eine zweite Person dazu holen

(Model: S51)

Die Hülse mit reichlich Fett in den Ständer einschieben und im Rahmen fest Verschrauben. Der Ständer soll sich auf der Hülse drehen, nicht die Hülse auf der Schraube!

(Model: S51)

Einfach auf beiden Seiten eine U- Scheibe dazwischen legen.

(Model: S51)

(Model: S51)

Entweder den linken Fuß mit einer Schraube verbreitern. Oder, wie bei mir, so lassen weil der Kippständer nur für den Seltenen Einsatz gebraucht wird.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

2. Person dazu holen um die feder Auszuhängen

(Model: S51)

Bei der Montage den Bolzen des Ständers einfetten.

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Links und rechts 12 er Unterlegscheiben bei legen und eventuell die Flanken etwas gerade feilen

(Model: S50)

(Model: S50)

(Model: S51)

Beim Einbau die Hülse gut einfetten, schützt vor schneller Abnutzung.

(Model: S51)

(Model: S51)

Schön die Hülse einfetten! Damit er sich nicht so schnell abnutzt.

(Model: S70)

Den Anschlaggummi mit Pu-Kleber verkleben .

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S50)

Eventuell ist der Anschlagpuffer zu kurz. Der Dämpfungsgummi Zylinder - für Simson S51, S70, S53, S83, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe - 10070345 - passt ins Loch und lässt sich einfach ablängen.

(Model: S50)

(Model: S50)

Vergesst den Gummistopfen nicht zu bestellen.

(Model: S51)

Gummi am besten einkleben.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

AKF's response:

Die Beschreibung wurde entsprechend angepasst. :-)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews