Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Set: Polyamide socket complete with inner tube Simson S51, S70, S53, S83

TOP

Set: Polyamide socket complete with inner tube Simson S51, S70, S53, S83

€21.66
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Freitag, den 10.05.20242.
  • New
  • MZA
  • 10005847
  • 4056144057499
  • 13160E
  • 205411

Philipp / 11 Aug 2020
Die Buchsen liesen sich sehr einfach und problemlos montieren. SIe waren weder zu groß noch zu klein. Ich empfehle eine Montage in einem großen Schraubstock....

Article characteristics

passend für Fahrzeugtyp: MS50, S50, S51, S53, S70, S83
Baugruppe: Rahmen & -teile
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,001 kg

Description

Now new: 2x bushing and inner tube for swingarm and engine mount as a set

- Polyamide bush - extra for high loads - the
bushes can be supplied in different colours, this does not
represent a
quality defect
! -

suitable for the following models: S51,

S70-

suitable for original SIMSON number: 205411

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
296 Reviews
Accuracy of fit
296 Reviews
Price / Performance
296 Reviews
Expectations met
296 Reviews
Recommendation
296 Reviews
(296)
Average rating:
∅ 4.83 being based on 296 Reviews
  • 5 Stars
    (261)
  • 4 Stars
    (25)
  • 3 Stars
    (9)
  • 2 Stars
    (0)
  • 1 Stars
    (1)

Click to filter

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Mit dem richtigen Werkzeug geht es einfach entspannt!

(Model: S51)

(Model: S51)

Am besten im Schraubstock einpressen

(Model: S51)

(Model: S70)

immer mal etwas WD40 reingeben. Dann ist der Ausbau der Steckachse auch nach Jahren ohne große Gewalt möglich

(Model: S51)

Das Spezialwerkzeug zum Aus- und Einziehen der Buchsen ist hier sehr hilfreich.

(Model: S51)

(Model: S51)

Den Einbau am besten mit dem dazugehörigen Spezialwerkzeug durchführen und dann geht da nix schief und alles klappt wunderbar.

(Model: S70)

(Model: S51)

Mit einer Nuss und einem Schraubstock sehr leicht einzupressen

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S50)

Lässt sich wunderbar mit dem Schraubstock oder Schonhammer eintreiben.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

Es müssen leichte Modifikationen am Motorhalter vorgenommen werden um die seitliche Führung der Schwinge mittels 12mm Unterlegscheiben zu gewährleisten.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S70)

Ein Muss für leistungsgesteigerte Motoren aber auch für Serie zu empfehlen. Immer gleich die Buchsen in den Motorhaltern mit tauschen und vor dem Bestellen prüfen, ob die Achse der Schwinge nicht festgerostet ist, sonst gleich mit bestellen.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Die alte Gummi-Buchse und die neue Polyamid-Buchse mit dem Innenrohr habe ich mit dem Aus- und Eindrückwerkzeug (10066517) von AKF demontiert bzw. montiert. Das geht damit relativ leicht. Das Werkzeug hatte ich mir angeschafft, um die neuen Gummi-Buchsen für die Motorlager einzudrücken. Die sind um einiges schwerer zu montieren

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Buschen ggf mit Seife (keine anderen Schmiermittel!) einseifen, dann ruschen diese besser rein.

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

AKF's response:

Hallo Robert, vielen Dank für dein Feedback! Das die Buchsen rutschen, muss nicht zwangsläufig an diesen selbst liegen. Es könnte u.U. auch sein, dass die vorhandene Schwinge ausgeschlagen ist.

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Immediately available

Set: 2x polyamide bushing, with inner tube - for Simson S50, S51, S70, S53, S83, MS50,  10070313 - Image 1
Brand: Renner Automotive Item no.: 10070313
Set: 2x polyamide bushing, with inner tube - for Simson S50, S51, S70, S53, S83, MS50
€14.99  
incl. VAT.5, plus Shipping
 

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S50 Hinterradschwinge - Anbauteile 7 Open drawing
Simson S-Reihe S50 Hinterradschwinge - Anbauteile 8 Open drawing
Simson S-Reihe S50 Hinterradschwinge - Anbauteile - Typ N 11 Open drawing
Simson S-Reihe S50 Hinterradschwinge - Anbauteile - Typ N 12 Open drawing
Simson S-Reihe S50 Motorlager - Schwingenlager 1 Open drawing
Simson S-Reihe S50 Motorlager - Schwingenlager 2 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Hinterradschwinge - Anbauteile 7 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Hinterradschwinge - Anbauteile 8 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Hinterradschwinge - Anbauteile - Typ N 11 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Hinterradschwinge - Anbauteile - Typ N 12 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Motorlager - Schwingenlager 1 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Motorlager - Schwingenlager 2 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Hinterradschwinge - Anbauteile 7 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Hinterradschwinge - Anbauteile 8 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Motorlager - Schwingenlager 1 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Motorlager - Schwingenlager 2 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Motorlager, Fußrasten, Kippständer, Fußbremse 3 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Hinterradschwinge - Anbauteile 7 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Hinterradschwinge - Anbauteile 8 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Motorlager - Schwingenlager 1 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Motorlager - Schwingenlager 2 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Hinterradschwinge - Anbauteile 7 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Hinterradschwinge - Anbauteile 8 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Motorlager - Schwingenlager 1 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Motorlager - Schwingenlager 2 Open drawing
Simson weitere Modelle MS50 Motorlager - Schwingenlager 1 Open drawing
Simson weitere Modelle MS50 Motorlager - Schwingenlager 2 Open drawing