Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Chain tensioner for swing arm - Simson S51, S50, SR50, Schwalbe KR51, SR4

Chain tensioner for swing arm - Simson S51, S50, SR50, Schwalbe KR51, SR4

€2.18
incl. VAT.5, plus Shipping

Immediately available

Letter dispatch:
For delivery addresses within Germany this article can be sent by letter at a reasonable price.
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Freitag, den 10.05.20242.
  • New
  • MZA
  • 10000766
  • 4056144017271
  • 10124-A-S
  • 34006

Kevin / 6 Feb 2024
Guten Tag, der Einbau des Kettenspanners ging ohne große Probleme. Er sieht gut aus und erfüllt bis jetzt auch ohne Mängel seinen Zweck. Der Preis für den Spanner ist...

Article characteristics

passend für Fahrzeugtyp: KR51/1 Schwalbe, KR51/2 Schwalbe, S50, S51, S53, S70, S83, SR4-1 Spatz, SR4-2 Star, SR4-3 Sperber, SR4-4 Habicht, SR50, SR80
Baugruppe: Kette Ritzel & Riemen
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 0,016 kg

Description

Serves for optimum adjustment of the vehicle lane


- tightens the drive chain -
suitable for original SIMSON number: 340061

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
356 Reviews
Accuracy of fit
356 Reviews
Price / Performance
356 Reviews
Expectations met
356 Reviews
Recommendation
356 Reviews
(356)
Average rating:
∅ 4.77 being based on 356 Reviews
  • 5 Stars
    (294)
  • 4 Stars
    (48)
  • 3 Stars
    (11)
  • 2 Stars
    (2)
  • 1 Stars
    (1)

Click to filter

(Model: KR51/2 Schwalbe)

Vor der Montage die Schwinge gründlich reinigen und bei schiefen Laschen für den Kettenspanner, diese sorgfältig gerade biegen. Ansonsten Gewinde einfetten und ggf. mit zwei Muttern kontern

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

Baut zuerst den Spanner ein und schiebt danach erst die Achse durch die Schwinge.

(Model: S51)

(Model: S51)

Immer zuerst das Gewinde in die Öse schieben!

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Einstellung der Radstellung und der Kettenspannung am besten mit auf beiden Seiten gelockerten Achsmuttern. Im Leerlauf durch die Raddrehung prüfen, ob die Kette gut gespannt über die Ritzel läuft und nicht "knackt"

(Model: S51)

Beim Kette spannen immer zuerst die Achse lockern und mit der Hand grob voreinstellen. Denn Kettenspanner nur leicht festschrauben. Bei stärkerer Spannung reißen sie schnell ab.

(Model: S51)

Beim spannen der Kette darauf achten das die Spur auch korrekt mit eingestellt wird.

(Model: SR4-4 Habicht)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: S70)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: SR4-2 Star)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

Metallpflege nicht vergessen bei Nachbauteilen!

(Model: KR51/1 Schwalbe)

(Model: S51)

(Model: SR4-1 Spatz)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: Not specified)

Zum Kette spannen die Achse genügend lösen! Wenn alles erledigt ist und die Achse fest angezogen ist, die Muttern der Spanner LEICHT! gegenziehen. Auf keinen Fall die Mutter zu fest anziehen, denn dann können die Bleche abreißen. Bewährt haben sich auch Kontermuttern, damit sich die Muttern nicht lösen.

(Model: KR51/1 Schwalbe)

Wenn ihr die Achse lockert bevor ihr diese Spanner anzieht, sind auch die Günstigen sehr haltbar.

(Model: S51)

(Model: SR4-2 Star)

Die Gewinde gut einfetten, dann verdrehen sie sich auch nicht.

(Model: S50)

(Model: S51)

Um die Kette zu spannen oder um die Spur einzustellen MUSS der hintere Lagerbolzen gelockert werden, dann bleiben auch die normalen Spanner lange ganz!

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews

Exploded views

Manufacturer Model series Model Drawing Position
Simson S-Reihe S50 Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson S-Reihe S50 Hinterradschwinge - Anbauteile 3 Open drawing
Simson S-Reihe S50 Hinterradschwinge - Anbauteile - Typ N 3 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Hinterradschwinge - Anbauteile 3 Open drawing
Simson S-Reihe S51 Hinterradschwinge - Anbauteile - Typ N 3 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson S-Reihe S53 Hinterradschwinge - Anbauteile 3 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson S-Reihe S70 Hinterradschwinge - Anbauteile 3 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson S-Reihe S83 Hinterradschwinge - Anbauteile 3 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR50 Hinterradantrieb 9 Open drawing
Simson SR50-Reihe SR80 Hinterradantrieb 9 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/1 Schwalbe Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson Schwalbe-Reihe KR51/2 Schwalbe Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-1 Spatz Hinterradbremse 12 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-1 Spatz Kettenantrieb 3 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-2 Star Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-3 Sperber Hinterradantrieb 8 Open drawing
Simson Vogelserie SR4-4 Habicht Hinterradantrieb 8 Open drawing