Congratulations!

You have found it! As a small gift, you will receive the following voucher code for redemption in our shop:


This voucher grants a discount of €0.00

The article was successfully added.

Set: Conversion kit VAPE to 12V, magnets potted (without battery, horn and ball lamps) - Simson S50, S51, S70

TOP

Set: Conversion kit VAPE to 12V, magnets potted (without battery, horn and ball lamps) - Simson S50, S51, S70

€257.45
incl. VAT.5, incl. Shipping

Immediately available

DHL standard shipping2:
Delivery time: 1 - 4 workdays.
DHL Express shipping3 (subject to surcharge):
Heute bis 14:30 Uhr per Express bestellen, garantierte Lieferung Mittwoch, den 20.03.20242.
  • New
  • VAPE
  • 10022617
  • 4056144060895
  • 13041-D-S
  • Z089B-001

Christian / 6 Mar 2024
Nach einigen Problemen mit dem alten Unterbrecherkram und recht dunklem Licht, habe ich nun ins Moped meiner Tochter dieses Vape System verbaut. Der Einbau ist mit der...

Article characteristics

Ausführung: Magnete geklebt & vergossen
Komponente: Zündanlage
passend für Fahrzeugtyp: S50, S51, S70
Voltzahl: 12V
Baugruppe: Elektrik & Zündungen
passend für Fahrzeughersteller: Simson
Shipping weight: 2,017 kg

Description

Set: Conversion kit VAPE to 12 V


- Magnets cast on the rotor, therefore more suitable for extreme speeds - 12 Volt light magneto ignition system with integrated fully electronic ignition - ignition pulse is fully electronic and contactless - very stable ignition with high energy sparks - better starting behaviour and better combustion - replacement for all ignition systems until 1990- turns to 16.000 rpm- suitable for original SIMSON number: Z089B-001Included in delivery:- Installation instructions and circuit diagram- Cable set- Stator VAPE A70S-3- Rotor VAPE A70R-3-C- Ignition module VAPE Z71- Controller AC-DC VAPE R54- Flasher unit 12V 2(4) x 21 watts- Mounting bracket for ignition module- Mounting bracket for AC-DC controller- Spark plug connector - Ignition cable- Cable grommet- Screw-
Hole cover
f. Tool boxImportant note:
Please observe the installation instructions
!

This is enclosed with every VAPE ignition system and must be completed and enclosed with any complaints

.

This proof

guarantees

professional installation

.

The manufacturer requires this proof in the event of a complaint in order to be able to rule out installation errors during the installation of the VAPE ignition system.

Downloads

Bezeichnung Dateiname
VAPE Zündung S51 / S70 vape_zuendanlage_s51_s70.pdf Download file

Customer reviews

Rate the purchased item now and get up to 170 AKF bonus points. In the menu item Reviews menu item in your customer account, you will find all the items for which you can submit a rating.
Quality
482 Reviews
Accuracy of fit
482 Reviews
Price / Performance
482 Reviews
Expectations met
482 Reviews
Recommendation
482 Reviews
(482)
Average rating:
∅ 4.88 being based on 482 Reviews
  • 5 Stars
    (445)
  • 4 Stars
    (30)
  • 3 Stars
    (5)
  • 2 Stars
    (1)
  • 1 Stars
    (1)

Click to filter

(Model: S51)

(Model: S51)

Genaue Einstellung des ZZP sollte mit Einstelluhr erfolgen und danach noch abblitzen, dann haste für immer einen super anspringeneden und laufenden Motor. Kabelanschlüsse an den Verbindern auf festen Sitz prüfen. Kabelkontakte können schlecht verpresst sein.

(Model: S51)

(Model: S51)

Man braucht einen besonderen Abzieher für das alte Polrad

(Model: S50)

(Model: S51)

Auf YouTube gibt es eine perfekte Anleitung

(Model: S51)

Polrad-Abzieher dazu bestellen falls noch nicht vorhanden.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

Anleitung im Internet runterladen und dann am PC vergrößern

(Model: S51)

Bei nen 50er 1,6 vor OT einstellen

(Model: Not specified)

(Model: S50)

Ein farbiger Schaltplan dazu ist wünschenwert. Die schwarz-weißen kann man sich eigentlich sparen.

(Model: S51)

(Model: S51)

Bei neuer Verkabelung den Kabelsatz speziell für VAPE bestellen, macht den Einbau deutlich einfacher

(Model: S51)

Nachschleifen

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Passt alles hat mir sehr gut gefallen das nächste mal immer wieder gerne

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Kabelbaum für Vape nutzen wenn der auch gewechselt werden soll - dann bleibt nix übrig und es passt perfekt

(Model: S51)

Anleitung von ZT- Tuning zum EInbau verwenden

(Model: S51)

Schaltplan in bunt und erkennbar beilegen

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Neuen Halbmond verbauen!

(Model: S51)

Für die Montage sollte man ein bisschen Ahnung und Zeit mitbringen. Zum perfekten Einstellen ist eine Zündlichtpistole sehr empfehlenswert. Das Polrad wird mit 20 Nm angezogen und mit einem Riemenhalter gegengehalten, bloß keinen Schraubenzieher zum Gegenhalten verwenden, sonst könnten die Spulen beschädigt werden! Bei der Motage auf Sauberkeit achten.

(Model: KR51/2 Schwalbe)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Passenden Bohrer nehmen dann klappt alles

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Auf jeden Fall den Zündzeitpunkt mittels Messuhr vom Pollrad zum Gehäuse markieren und anschließend abblitzen und ggf. nach Justieren .

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ladet euch hier bei AKF die passenden Schaltbilder mit Vape für euer Moped runter, mit dem mitgelieferten Plan verzweifelt ihr sonst.

(Model: S50)

(Model: S50)

Das Halteloch für sie Zündspule lässt sich gut Bohren, wenn man die Zündspule an der oberen Befestigung fest schraubt und dann mit einem weißen Edding das Loch anzeichnet.

(Model: Not specified)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Ich habe meine im 60/4 auf 1,5 vor OT und bin sehr zufrieden damit

(Model: S51)

Beschreibung ist sehr gut. Selbsterklärend, und vergesst nicht die Birnen auszutauschen.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

Für den Erstverbau empfiehlt es sich ein Tutorial auf Youtube anzuschauen. Dann kann nichts schiefgehen.

(Model: S51)

Bei der Einstellung mit der Zündzeitpunktuhr nochmals mit der Stroboskoplampe kontrollieren!

(Model: S51)

Wenn man sich nicht gleich nen passenden Kabelbaum dazu holt, was ich nur empfehlen kann, dann hilft das Video von 2Radgeber. Rotor mit 20Nm anziehen und Zündzeitpunkt auf 1,6 vor OT.

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

Schaut euch umbedingt das Video auf youtube von 2Radgeber an! selbe Set 1zu1 nachmachen und alles funzt perfekt!

(Model: S51)

Schaut euch lieber eins der Erklärvideos aus Youtube an anstatt der "Einbauanleitung" die mitgeliefert wird

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

einen 5k Ohm Kerzenstecker dazu besorgen, da hier nur 1k Ohm enthalten sind. Und einen Plan hier von der Seite zum verlegen nutzen oder diverse YouTube Videos. Das macht es einem als Laie auch einfach.

(Model: S51)

Bitte unbedingt an die Motormasse denken. Lieber zwei ziehen, falls sich eine mal löst.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Unbedingt die Zündung mit einer Messuhr einstellen und ggf. mit einer Zündlichtpistole abblitzen.

(Model: S50)

Schaltpläne gibt es bessere im Netz, als der der Beiliegt.

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S50)

In Verbindung mit geschlossenen Vlies Batterien noch besser. Keine nervigen Ablaufschläuche und austretende Säure

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

Eine zweite Person ist vorteilhaft, um die Kabel durchzugeben.

(Model: S51)

(Model: S51)

VAPE-Rotorhalter (10070297) dazu bestellen.

(Model: S51)

Überlegt euch was ihr am Moded Orginal haben wollt und was zubehör ist... grade bei Beleuchtung. Dann könnt ihr euch den optimalen Vape Satz aussuchen!

(Model: S51)

(Model: S50)

Für den Einbau ist eine Zündeinstelluhr zu empfehlen, geht jedoch alternativ auch mit einer Messlehre. Ich würde eher das Set ohne Batterie nehmen, da beim anderen eine Säurebatterie dabei ist, die man mittlerweile nicht mehr eigenständig auffüllen darf.

(Model: S51)

(Model: S50)

(Model: S51)

(Model: S51)

Bei Selbsteinbau auf Schaltplan achten, ist aber kein Problem und für jeden machbar.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

Pins in den Steckern kontrollieren. Vernünftigen Schaltplan ausdrucken.

(Model: S51)

(Model: Not specified)

Haben Hilfe einer Werkstatt genutzt

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: Not specified)

(Model: S51)

(Model: S51)

(Model: S51)

Der Zündzeitpunkt war bereits passend voreingestellt. Die Schwungscheibe sowie die Grundplatte sind mit einer Kerbe versehen. Das passte nach der Feineinstellung bereits optimal. Vielleicht war dies auch ein Einzelfall und Glücksfall.

(Model: S51)

(Model: S51)

Schaltplan in Farbe wäre nicht schlecht

(Model: S50)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

(Model: Not specified)

Show more reviews
TOP

Immediately available

Set: Conversion kit VAPE to 12V (without battery, horn and bulb) - Simson S50, S51, S70,  10001915 - Image 1
Brand: VAPE Item no.: 10001915
Set: Conversion kit VAPE to 12V (without battery, horn and bulb) - Simson S50, S51, S70
€259.16  
incl. VAT.5, incl. Shipping
 

Immediately available

Set: Conversion kit VAPE to 12V (without small and add-on parts) - Simson S50, S51, S70,  10058826 - Image 1
Brand: VAPE Item no.: 10058826
Set: Conversion kit VAPE to 12V (without small and add-on parts) - Simson S50, S51, S70
€211.57  
incl. VAT.5, incl. Shipping